A folyamatok fejlesztésére irányuló igény kiváltója lehet egy megoldandó probléma, vagy egy kívánt állapot, melyet el szeretne érni a vállalat. Vannak esetek, amikor nyilvánvaló, hogy mi a teendő, máskor viszont hónapok után sincs meg az a megoldás, mely minden fél számára kielégítő lenne.
A vállalaton belüli, illetve vállalatokon átívelő folyamatok fejlesztése nem egyszerű feladat; érdekek és ellenérdekek, sérelmek, félelmek, személyes motivációk és egyéb befolyásoló tényezők korlátozhatják a tisztánlátást. Tovább nehezítheti a helyzetet, hogy ha egy adott folyamatban valahol probléma merül fel, akkor a probléma megoldása sok esetben egy másik részlegen vagy másik vállalatnál keresendő. Ha egy, a folyamatot objektíven mérlegelni, elemezni tudó szereplő bevonása indokolt vagy a vállalat nem rendelkezik elegendő vagy megfelelő erőforrással a szükséges teendők elvégzésére, célszerű tanácsadó bevonása.
A tanácsadó az értékteremtés folyamatára fókuszálva, a torzító hatások figyelmen kívül hagyásával képes vizsgálni az adott folyamatot, így képes rámutatni akadályokra, szűk keresztmetszetekre és lehetséges megoldásokra. A tanácsadás eredményeként meglévő folyamatokban változások történnek illetve új folyamatok is létrejöhetnek, melyeknek az esetek többségében informatikai rendszert érintő következményei is vannak.
Egyediségünk abban rejlik, hogy a tanácsadási folyamat lezárását követően igény szerint az alábbi tevékenységeket is elvégezzük:
- Új alkalmazás specifikációjának elkészítése, figyelembe véve az érintett vállalati folyamatokat.
- Projektmenedzsment feladatok ellátása az IT fejlesztés során, meghatározott költség és időkeret figyelembe vételével, vagy IT business analyst-
ként a projekt támogatása.
A fentiek lehetővé teszik a tanácsadás eredményének akár, „kulcsrakész” átadását is.